top of page
רקע-לבאנר-ראשי2.jpg
רקע-לכותרת-מוצרים-מיוחדים.png

בלוג משחקים

בלוג לשעות הפנאי | בלוג חדרי בריחה

לנחות על הירח – ביקורת משחק קופסא בשם "1969"

את המשחק 1969 יש לנו בבית זמן רב, אבל בלי סיבה מיוחדת לא יצא לנו לשחק בו. הוא יצא לאור בשנת 2012 ורק לאחרונה שיחקנו בו פעמיים. את המשחק האחרון סיימתי בניצחון ובהנאה מרובה ולכן החלטתי להמליץ עליו.

המשחק מתאים ל2-5 שחקנים (אנחנו שיחקנו 4 שחקנים) ומיועד לגילאי 12 ומעלה. אורכו כ-30 דקות לשחקן.

עלילת המשחק

בשנת 1961, הנשיא החדש קנדי נואם את נאום המרוץ לחלל ומבטיח כי עד סוף העשור יצעד אמריקאי על הירח. נאום זה מהווה את יריית הפתיחה של המסע אל הירח בין המדינות בעלות הטכנולוגיה המתקדמת והמתאימה לכך – קנדה, ארה"ב, צרפת, גרמניה וסין.

כל שחקן אחראי על תוכנית החלל של אחת המדינות המתחרות בדרכן אל הירח. עליך לתכנן את אסטרטגיית המחקר, לשכור את המדענים המבריקים ביותר ולבצע משימות מבחן. כל זאת במטרה להנחית אסטרונאוט ממדינתך אל הירח, לפני 1969!

מטרת המשחק

המטרה היא לצבור את כמות הנקודות הגבוהה ביותר. המדינה בעלת מספר הנקודות הגבוה ביותר היא המנצחת.

אסטרטגיות לניצחון

מה שחקן יכול לבצע בתורו?

  • לשכור מדענים – המבריקים ביותר (והיקרים ביותר), המדענים המפורסמים ביותר (איינשטיין וחבריו), מדענים "רגילים", "מדענים" אתלטיים (הזולים ביותר ואלו שיורידו לך נקודות בסוף המשחק) או מדענים מרגלים שישלחו אל מדינות אחרות ויסייעו משם.

  • לרכוש כרטיסיות "ידע" שיסייעו בהצלחת המשימות.

  • להחליט היכן להציב כל מדען – במרכז הבקרה (ובכך לקבל כסף בהפסד, לצבור ניסיון נוסף בכל כישלון משימה, לקבל ידע נוסף, להצליח בשיגורים ועוד) או בחלקי החללית השונים ובכך לסייע בהצלחת המשימות.

  • לצאת למשימה – כעת עליך להחליט לאיזו משימה תצא. הצלחת המשימה תלויה במספר המדענים שהצבת במיקומים השונים לטובת המשימה ובתוצאות זריקת קוביות.

כאמור, המשחק מושתת על זריקת קוביות ואסטרטגיה של ניהול משאבים. עליך להחליט בכל תור היכן להשקיע את כספך לטובת המשימה האחרונה שהיא לנחות על הירח. בנוסף, קיימת אינטראקציה קלה בין השחקנים האחרים במשחק שיכולים לבצע פעולות המתערבות במשימות שלך, ועשויות למנוע ממך להצליח לנחות על הירח.

לסיכום, 1969 הוא משחק מהנה מאוד, כל שחקן יכול להחליט על האסטרטגיה שלו לניצחון. לקראת סיום המשחק קיימת תחושה חזקה של מתח, מי יצליח את המשימות ומי ינצח במשחק.

ומה שהכי אהבתי – התימה עובדת, קל להתחבר ל"מדענים" שמופיעים במשחק בצורה קלילה ומצחיקה, האתלטים הטיפשים, המפורסמים, המבריקים ביותר, הרגילים והמרגלים... :-)

רוצים להמשיך לקרוא על משחקים נוספים שאני אוהבת? הקליקו כאן

משחק נעים!

לילך

bottom of page